[Syb Wynia] Speurtocht bij Albert Heijn

[Syb Wynia] Speurtocht bij Albert Heijn
  • Food-en-retail
  • 3 jun 2016 @ 11:38
  • Link
  • Gastblogger
    Gastblogger

    Gastauteur
    MarketingTribune
  • InteractieWinkelen

Even een wereldprobleem oplossen. Bij Albert Heijn op de Prins Hendrikkade in Amsterdam vragen de caissières als je aan de beurt bent om af te rekenen altijd: 'Hebt u alles kunnen vinden?' Dat is een onzinnige vraag.

Als je niet alles hebt kunnen vinden vraag je immers aan het personeel elders de zaak waar iets te vinden is. Eenmaal bij de kassa is het te laat.

Ik heb diverse keren aan caissières gevraagd of ze op hun onnozele vraag (vinden ze zelf ook) van een klant ooit het antwoord hebben gekregen dat die iets niet had kunnen vinden. Dat bleek nooit het geval te zijn geweest. Altijd had iedereen, eenmaal bij de kassa, alles kunnen vinden.

Ergens bij Ahold heeft iemand dus bedacht dat het personeel onnozele vragen moet stellen aan de klanten. Klanten (vaste klanten, in ieder geval) ergeren zich er aan en het personeel geneert zich maar heeft maar te doen wat hen gezegd wordt.

VRAAG 1: Gebeurt dit elders ook bij Albert Heijn?

VRAAG 2: Weet iemand wie daarvoor verantwoordelijk is?

VRAAG 3: Gaan we hier een eind aan maken?

Vriendelijk dank, mede namens het personeel van Albert Heijn (in ieder geval het personeel van de AH-vestiging aan de Prins Hendrikkade in Amsterdam).
 

Syp Wynia
redacteur Elsevier

Gastblogger

Laatste reacties

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

Partners:

Brand Builders
ChannelUp
Young Perfect

  • MarketingTribune.nl/food-en-retail is het toonaangevende informatieplatform voor en over retail in Nederland. Nieuws, meningen, achtergronden, trends op het gebied van detailhandel en e-commerce? Geen professional in retail kan zonder.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken