[Syb Wynia] Speurtocht bij Albert Heijn
- Food-en-retail
- 3 jun 2016 @ 11:38
- Link
-
Gastblogger
Gastauteur
MarketingTribune - InteractieWinkelen
- 3 jun 2016 @ 11:38
- Gastblogger
Even een wereldprobleem oplossen. Bij Albert Heijn op de Prins Hendrikkade in Amsterdam vragen de caissières als je aan de beurt bent om af te rekenen altijd: 'Hebt u alles kunnen vinden?' Dat is een onzinnige vraag.
Als je niet alles hebt kunnen vinden vraag je immers aan het personeel elders de zaak waar iets te vinden is. Eenmaal bij de kassa is het te laat.
Ik heb diverse keren aan caissières gevraagd of ze op hun onnozele vraag (vinden ze zelf ook) van een klant ooit het antwoord hebben gekregen dat die iets niet had kunnen vinden. Dat bleek nooit het geval te zijn geweest. Altijd had iedereen, eenmaal bij de kassa, alles kunnen vinden.
Ergens bij Ahold heeft iemand dus bedacht dat het personeel onnozele vragen moet stellen aan de klanten. Klanten (vaste klanten, in ieder geval) ergeren zich er aan en het personeel geneert zich maar heeft maar te doen wat hen gezegd wordt.
VRAAG 1: Gebeurt dit elders ook bij Albert Heijn?
VRAAG 2: Weet iemand wie daarvoor verantwoordelijk is?
VRAAG 3: Gaan we hier een eind aan maken?
Vriendelijk dank, mede namens het personeel van Albert Heijn (in ieder geval het personeel van de AH-vestiging aan de Prins Hendrikkade in Amsterdam).
Syp Wynia
redacteur Elsevier
-
Gastblogger
- Werkt voor: MarketingTribune
- Functie: Gastauteur
- Website:https://www.marketingtribune.nl
- Profiel »
- navigatie
- ervaring
- redacteur
- Ahold
- eind
- klanten
- Albert Heijn
- AH
- Prins Hendrikkade
- personeel
- kassa
- vaste klanten
- vestiging
- ergeren
- vragen
- Syp Wynia
- onnozel
- service
- Amsterdam
Laatste reacties
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Meest gelezen
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Laatste Nieuws
- Unox Soep in Zak positioneert zich... 29-04-2024
- Albert Heijn introduceert AH... 26-04-2024
- [marketeer 200] Chiel van Leeuwen -... 26-04-2024
- Jumbo lanceert Deep screen - 3D... 26-04-2024
- Subways Royal Submarines duiken weer... 25-04-2024
- Hema springt in op rookworst-rel25-04-2024
MarketingTribune Events
- 28mei 2024
Retail Media Day
- 13jun 2024
NIMA Marketing Day
- 17sep 2024
CrossBorder Event
- 3okt 2024
CustomerFirst Congres
- 10okt 2024
Shopping Today
- 12nov 2024
Grand Prix Content Marketing